Verhaal 10 – ik werd geplaagd

Ik kwam bij Jolien toen ik in groep acht zat. Want ik werd op school heel erg geplaagd en ik kon me moeilijk concentreren.

Lees verder »

Verhaal 9 – Beelddenken

Jaren vroeg ik mij af……; Wat zie ik over het hoofd? Wat klopt er niet? Waarom zie en ervaar ik een pienter meisje en waarom is dat op school niet te zien? Waarom zo moe en gefrustreerd?

Hieronder een samenvatting van mijn dochters leerweg op school en thuis.

Lees verder »

Verhaal 8 – Dyslectisch

Toen onze oudste dochter in groep 3 zat hield ik de taalontwikkeling nauwlettend in de gaten. Dit omdat haar vader dyslectisch is. Maar zij deed het goed.
Toen ons tweede kind in groep 3 zat deed ik hetzelfde weer. Maar ook dat ging goed.
En toen ging onze jongste naar groep 3 en deed ik hetzelfde weer. Het bleek dat zij wel enige moeite had met lezen en schrijven maar “echt heel slecht was het nou ook weer niet” zei de leerkracht.

Lees verder »

Verhaal 7 – Taalontwikkeling

1 .Waarom zocht u hulp voor uzelf of voor uw kind?
We zijn in 2011 begonnen met de Davis methode omdat we merkten dat onze zoon( 7 jaar) niet goed meekwam in zijn taalontwikkeling. Wij vonden het erg lastig om er achter te komen wat er precies misging, ook omdat hij intelligent genoeg isom te compenseren.

Lees verder »

Verhaal 6 – zinvolle begeleiding

De samenwerking tussen onze zoon en Jolien Fokkens is er één die je zeer goed doet. In totaal heeft onze dyslectische zoon 3 jaar, wekelijks of om de week, begeleiding van Jolien gehad. Dit met een heel goed resultaat.

Lees verder »

Verhaal 5 – gepest

Het is al weer een paar jaar geleden. Onze dochter Renée zat op een Christelijke basisschool lekker dicht in de buurt. Vanaf groep 4 kregen we door dat ze regelmatig gepest werd en dat ze moeilijk vriendjes maakte. Dit werd in de jaren erop alleen maar erger. Natuurlijk spraken we de school erop aan het gebeurde vaak in de pauze, uit het zicht van een toezichthouder.

Lees verder »

Verhaal 4 – moeite met rekenen

Wij, mijn dochter en ik, hebben contact gezocht omdat mijn dochter moeite heeft met rekenen.
Ze kreeg op school bijles, maar hiervoor was te weinig tijd beschikbaar. Ze liep twee lesjaren achter met rekenen.
Dit gaf haar een onzeker gevoel. Via een vriendin kreeg ik een positief verhaal te horen over een jongen die gecounseld was. Er was dus iets aan te doen! Via school hoorde ik dit niet en dat vond ik jammer.

Lees verder »

Verhaal 3 – fantaseren

Onze zoon gaf aan graag te willen stoppen met fantaseren wanneer hij dat zelf zou willen. Hij gaf aan het gevoel te hebben opgesloten te zitten in zijn eigen fantasiewereld, waardoor hij op school nogal eens achterop raakte met zijn werk. Hij zocht naar een sleutel om uit die fantasiewereld te kunnen komen.

Lees verder »

Verhaal 2 – Autisme

Door zijn aan autisme verwante Asperger en McDD vond mijn zoon op school geen goede aansluiting en was daardoor zeer gedemotiveerd. Doordat hij naast zijn spellingproblemen ook een beelddenker is sprak ons de Davis®methode erg aan.

Lees verder »

Verhaal 1 – Onze zoon is een beelddenker

Onze zoon was een jaar of 8 toen we er achter kwamen dat hij beelddenker is.
Op de school, waar hij toen zat, werd met dit gegeven niet veel gedaan. Hij raakte meer en meer achter met rekenen en met taal.

Lees verder »