Verhaal 9 – Beelddenken

Jaren vroeg ik mij af……; Wat zie ik over het hoofd? Wat klopt er niet? Waarom zie en ervaar ik een pienter meisje en waarom is dat op school niet te zien? Waarom zo moe en gefrustreerd?

Hieronder een samenvatting van mijn dochters leerweg op school en thuis.

Waar liepen wij tegen aan?

Oudergesprekken basisschool:
Ze let niet op in de klas, ze krijgt de instructie niet mee, vraagt weinig, tempo te laag, taken niet af, cito toets matig, droomt.

Mijn dochter:
Gefrustreerd moe, chaotisch, ongeconcentreerd, ongemotiveerd, onzeker, verdrietig, somber, op de tenen lopen, laag zelfbeeld.

Moeder, ik:
Onmacht, onbegrepen, gefrustreerd, piekeren, onwetendheid, oorzaken zoeken, informatie inwinnen, zorgen, oplossingen zoeken, geen erkenning.

De Vuurtoorn, Jolien:
Intake gesprek, conclusie “beelddenker”, counseling 10 ochtenden, leren omgaan met beelddenken, motiveren, leren leren, duidelijkheid, ordenen, zelfvertrouwen vergroten, leren focussen, emoties uiten.

Mijn dochter na de counseling:
Kan concentreren, ordelijker, opgelucht, beter begrepen voelen, zekerder, vrolijker, beter communiceren, betere prestaties dus meer zelfvertrouwen gekregen, optimistischer, praat meer, durft te vragen, gaat nu met plezier naar school (voortgezet onderwijs), beter in haar vel voelen.

Voortgezet onderwijs heden:
Bekend met beelddenken, serieus, goede begeleiding, motiveren, extra instructie, aandacht, goede mentor, groei mogelijkheden.

Moeder, ik:
Opgelucht, blij, een zorg minder, erkenning, dankbaarheid, betere communicatie, elkaar beter begrijpen, verandering, gezelliger.
Heel trots op mijn dochter ?

Ons heeft de counseling erg geholpen. Mijn dochter moet blijven focussen en het geleerde blijven toepassen maar het is zoveel gemakkelijker voor haar geworden. Bedankt!

oktober 2015