Davis® Counseling

Niet elke begeleiding is hetzelfde. Leeftijd en aard of ernst van de problemen bepalen de opzet van de begeleiding. Iemand met dyslexie heeft andere technieken nodig dan iemand met gedragsproblemen. Basis van iedere begeleiding is de Davis methode. De begeleiding is altijd maatwerk!

Doel van een begeleiding is:

Leer, leren als beelddenker. Voor beelddenkers van alle leeftijden. Waardoor je als beelddenker invloed krijgt op leren, concentreren en leven met behulp van je eigen manier van informatieverwerking, het beelddenken.
Tijdens de begeleiding leer je leren als beelddenker. Begrijpen wat beelddenken is, wil niet zeggen dat je er ook mee kunt omgaan. Vergelijk het met fietsen, je kunt best begrijpen dat je moet sturen en moet trappen maar het ook echt kunnen is een heel ander verhaal.
Na de begeleiding kun je als beelddenker op je eigen manier verbinding maken met de wereld van de woorddenker.
Waardoor leer- en/of leefproblemen zoals lezen, rekenen, spellen, plannen, verslagen maken, concentreren en communiceren verminderen of verdwijnen.
Je kunt onderwijs (blijven)volgen dat aansluit bij jouw intelligentie. Of je kunt (blijven) functioneren in de baan die bij jou past. Na de begeleiding heb je invloed op leren, leven en concentreren.

Kinderen vanaf 8 jaar, studenten en volwassenen.

Begeleiding is er voor jonge kinderen, maar ook voor pubers, studenten en volwassenen.
Door hun intelligentie kunnen beelddenkers hun problemen soms lange tijd zelf oplossen. Tot er op het voortgezet onderwijs, tijdens de studie of op het werk problemen ontstaan. Ondanks een goede intelligentie lukt het niet meer.
Juist voor deze mensen kan het een opluchting zijn om te ontdekken, dat beelddenken hiervan de oorzaak is. Een andere manier van informatieverwerking waardoor bepaalde talenten zich kunnen ontwikkelen. Op andere gebieden zoals bij lezen, rekenen, communiceren, concentreren kan het hinderlijk zijn als je niet weet dat je een beelddenker bent.
De Davis®counseling reikt je technieken aan om met je eigen manier van denken, leren en reageren om te gaan. Er komt een veranderingsproces op gang. Na de counseling heb je invloed op leren, leven en concentreren. Je kunt dan zelf, of samen met je ouders en/of school, verder werken aan dat wat je heel graag wilt leren of veranderen.
Tijdens de Davis®counseling leer je:

  • Beelddenken inzetten tijdens leren en leven.
  • Herkennen en stopzetten van verwarring tijdens leren en/of leven.
  • Opsporen van de oorzaak van de verwarring.
  • Het opheffen of verminderen van de verwarring.
  • Toepassen van de geleerde technieken thuis, op school en op het werk.

Hierdoor kun je als beelddenker op je eigen manier verbinding maken met de wereld van de woorddenker.

Kinderen van 6 tot 9 jaar

De Davis®Counseling is bedoeld voor kinderen vanaf acht jaar. Maar soms zijn er al eerder problemen, vaak al in groep 3 of 4. Speciaal voor die jonge kinderen is er een vereenvoudigde begeleiding. Bijzonder hieraan is dat de begeleiding voor kind en ouder samen is. Ouder en kind leren beiden de technieken. Groot voordeel is dat de ouders hun kind kunnen blijven ondersteunen, ook als begeleiding niet meer nodig is.

De begeleiding is gericht op:

  • Kinderen vanaf groep 3 met lees-, spel- reken- en concentratieproblemen.
  • Het inzetten van het beelddenken tijdens het leerproces.
  • Het stopzetten van verwarring tijdens het lezen, spellen en concentreren.
  • Het oplossen of verminderen van verwarring tijdens lezen en concentreren samen met ouders of andere begeleiders.

Meer informatie is te vinden op www.davisleerstraat.nl

Meer informatie is te vinden op www.davisdyslexie.nl en www.davisdyslexia.com

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact op of bezoek één van de presentaties.

De Vuurtoorn voor: individuele begeleiding en advies bij leer- en concentratieproblemen, leren leren.